***ПРАВИЛА НА ФОРУМА***

Тук ще намерите правилата на играта и форума

***ПРАВИЛА НА ФОРУМА***

Мнениеот Priest » Чет Авг 18, 2011 4:10 pm

1. Общи положения

1.1. Форум на играта SofiaWars
Форумът е официален орган на играта SofiaWars.

1.2. Доброволно участие
Никой потребител на форума, както и администраторите и модераторите, не са длъжни да взимат отношение по която и да е тема. Участието във форума става на доброволни начала и всякакви действия, изискващи участие от даден потребител към друг, са неприемливи. Информацията в света на SofiaWars се дава, не се изисква.

1.3. Нарушения
Всяко нарушаване на правилата ще доведе до предуреждение. Администраторите на форума имат право да блокират и/или трият акаунти във форума и в определени случаи да налагат наказания в играта. Прилагането и тълкуването на правилата е по преценка на Екипа на Форума.

2. Акаунти, предупреждения и наказания
2.1. Мултиакаунтинг
Всеки потребител има право само на един акаунт във форума. Регистрирането на много акаунти и/или тяхното едновременно използване може да доведе до наказание.

2.2. Блокирани потребители
Когато потребител е наказан с блокиране на акаунта му във форума, е абсолютно недопустимо да регистрира нов. Регистрацията на нов акаунт във форума след наказание се счита за сериозно нарушение на правилата и може да доведе до наказание в играта.

2.3. Обиди
В случаи на сериозни обиди, акаунтът на потребителя може да бъде блокиран без предупреждение.

3. Език и култура

3.1. Език
Официалният език във форума е български и екипът на Форума счита за свое задължение да пропагандира употребата на кирилица, респективно всяко отклонение и подриване на тази пропаганда се счита за нарушение. Потребителски оправдания (изложени по каналния ред) по тази точка не се приемат, дори напротив - третират се сурово. За хората нямащи възможност да печатат на кирилица е препоръчително да използват http://2cyr.com/.

3.2. Култура
Дискусиите във Форумите трябва да се водят с уважение към Потребителите и зачитане на правото на друго мнение. Предизвикването на груби спорове и скандали е недопустимо и се наказва. Неетичното, грубо и иронично отношение към други Потребители или трети лица и институции ще бъде премахвано и подобни действия ще се санкционират. Не могат да бъдат използвани аргументи в спора, които касаят етническата, расова, професионална, сексуална и т.н. ориентация на опонента. Не е желателно в рамките на една и съща тема един и същи Потребител да повтаря еднакви свои мнения без изменения в аргументацията. Повторенията предполагат натякване и желание да се заглуши с викове дискусията. Пускането на дублирани мнения в две или повече Теми е недопустимо и също е наказуемо.

3.3. “Caps Lock”
Забранено е постоянното използване на опцията " Caps Lock " (писане с главни букви), тъй като това се счита за "викане". Такива постове ще бъдат променени или премахнати, особено в случаи на нарушение или системно неизпълнение на две или повече правила. Позволено е да се използват главни букви или в удебелен/цветен вид само в случаи, когато е необходимо акцентирне на определени части от текста.

3.4. Цитати
Нежелателно е постоянното използване на цитати. Цитатите имат ефект, само ако искате да коментирате или покажете определена част от нечие изявление или то е в друга страница или друга тема. Прекаленото използване на цитати само затруднява четенето и налага ненужно превъртане на страницата.

3.5. Изразни средства
Прекомерната употреба на изразни средства (нечленоразделни, междуметия, картинки, емоционални иконки) затруднява комуникацията. Такива постове ще бъдат променяни или изтривани, а системното нарушаване на това правило, ще доведе до наказание.

3.6. Молби за премахване на наказания
Молбите за премахване на наказания не трябва да се пишат във форума. За целта можете да използвате лични съобщения или Обратна връзка в играта. Ако мислите, че сте обвинени несправедливо, първо трябва да изпратите лично съобщение до модератора, който ви е наказал и чак след това на администратор. Решението на администратор е окончателно.

3.7. Елементи от аватар или подпис
Не е позволено да използвате елементи от аватари и/или подписи на други потребители. Това се счита за обидно и ще бъде санкционирано.

3.8. Брой мнения
Писането на мнения, само за да се увеличи техния брой, ще бъде санкционирано.

3.9. Писане на мнения от чуждо име
Писането на мнения от чуждо име, особено от името на наказани потребители, е нежелателно и “адвокатът” ще бъде санкциониран.

3.10. Адресирани теми
Теми, адресирани до определен потребител ще бъдат изтривани. Ако искате да говорите с някой, пишете лични съобщения.

3.11. Информация за играчите
Не е позволено да се публикуват координати и/или данни за акаунта на друг потребител без неговото изрично позволение, освен в разделите “Докладвай за бъг”, “Докладвай за злоупотреби” и “Докладвай за обида”. Забранено е публикуването на информация з друг потребител, фирма, форум,сайт и т.н. без изричното им съгласие. В подобни случаи публикуващият ще бъде наказван, а темата изтрита.

3.12. Търгуване на акаунти
Забранено е търгуването на акаунти във форума.


4. Писане на Нова Тема и Ново Мнение

4.1. Заглавие на Нова Тема
Заглавието на всяка Нова Тема трябва да е колкото се може по-описателно и съобразено с Форумният раздел в който ще бъде пусната темата. Под "по-описателно" да се разбира употреба на ключови за проблема/въпроса думи, а не изразяване на целия въпрос/проблем в Заглавието и Подзаглавието.

4.2. Дублирана Тема
Когато Потребител прибегне до пускане на Нова Тема, то той трябва задължително да е преминал през "Търсене" и да е убеден, че такава или подобна все още не съществува. Т.н. "crosspoting"или пускане на една и съща (или подобна) тема повече от веднъж, се наказва по точка 7.

4.3. Тематика
Когато Потребител пуска Нова Тема в дадена част от форума, то следва да съобразява текста си с тематичната насоченост на раздела. За всеки конкретен раздел на Форума може да съществуват ясно изразени допълнителни ограничения или други специфични правила (обикновено те са публикувани като "Важна Тема" в началото на форума).

4.4. Автор на Темата
Всеки Потребител, който отваря Нова Тема е неин автор. Авторът на дадена тема се задължава да определя в отварящия темата текст рамките на дискусията, която ще се води в темата. Това може да е конкретно зададен въпрос (в този случай се рамкира предметът и параметрите на търсените отговори), определяне на проблемна област (задава се обект на дискусията и времеви или други рамки) или друго. Авторът на темата има правото да се обръща към Екипа на Форума и да иска промяната или премахването на мнение на Потребител в неговата тема, на основание, че той не е по темата или се отклонява от нея. Екипът преценява доколко искането е основателно и взима мерки по своя преценка.

4.5. Писане на Мнение
Преди да пуснете Ново Мнение по какъвто и да е въпрос, първо се уверете дали то би било от полза за изясняване на въпроса. Всякакви изкривявания на темата също се наказват.

5. Реклама/Пропаганда
Изрично забранено е излагането на идеологии, накърняващи даден обект/субект и/или група, както и целенасочено рекламиране на продукт/идеология/услуга. Забранено е търсенето на помощ срещу определено заплащане и търсене/прелагане/разпространение на всякаква незаконна информация за дадена група/фирма/личност.

6. Изображения
6.1 Вулгарност/еротика/насилие/расизъм
Всякакви подобни надписи, лога, марки и т.н. с подобна тематика (скрита или отявлена) ще бъдат изтривани.

6.2 Аватар/Подпис
Аватарът и подписът трябва да са съобразени с точка 6.1 (както и всички предишни и следващи) и да не надвишават 400x180 пиксела височина.Позволено е само 1 изображение. Да не се злоупотребява с възможностите дадени за удебеляване и оцветяване.Видео клипове са забранени за подпис.


7. Действия на Екипа на Форума при нарушаване на Форумните Правила

Всеки нарушител на някое от правилата може да бъде санкциониран чрез редакция или изтриване на тема, мнение или част от мнение, без предупреждение от Екипа на Форума. На нарушители, упорстващи в своята заблуда по отношение на Форума и неговата мисия, ще бъде изпращано еднократно предупреждение като лично съобщение или повишаване на "Предупредителното Ниво" (Warn %) и след това те ще бъдат лишавани от Потребителски права за определен период от време или спрямо тях ще бъдат предприемани други административни мерки по преценка на Екипа на Форума.

Всеки Потребител се задължава да спазва тези правила чрез регистрацията си във Форума. Разбира се, участието във Форумите е доброволно, така че Екипа на Форума, приема за даденост, че съответният Потребител се е запознал с правилата и се само задължава да ги спазва.

8. Информация за ограниченията при погазване на Форумните правила
Всеки санкциониран Потребител може по своя преценка да се обърне към Екипа на Форума, като начините за това са посредством Лично Съобщение към модератор/администратор или съобщение на Обратна връзка в играта, за да научи причините, поради които са му наложени съответните ограничения. Екипът на Форума не е задължен да обяснява своите действия и мотиви - това може да се направи само доброволно по своя преценка.

9. Раздел Предложения
Преди да направите ново предложение моля уверете се, че такова не е било направено от друг играч.

Както в останалите раздели, то и тук, описателните заглавия са задължителни. Колкото е по-издържано предложението Ви и колкото повече е стилистично оформено, толкова е по-голям шансът да му бъде обърнато внимание. Предложението ви трябва да бъде придружено от анкета с ясни и конкретни възможни отговори. Всяко предложение се разглежда от Екипа на играта. Всеки положителен резултат от анкетата в предложението ще бъде плюс при решението на екипа дали да се осъществи.

10. Раздел Докладвай за БЪГ

В заглавието на темата се описва точно за какво става дума (ПРИМЕР: “Изчезнала армия при поход”, “Не получих доклад”, “Не успявам да си вляза в акаунта”). В описанието на темата задължително се описва Реалността /когато има повече от една/, за която се отнася проблема. Теми, които не отговарят на тези условия ще бъдат заключвани и няма да им бъде отговаряно.

11. Правила за модериране и администриране

Правилата за модериране се отнасят за модераторите (както глобални така и на различните раздели) и администраторите.

11.1. Модераторите трябва редовно да посещават форума и да следят за нарушения и злоупотреби с общите правила за ползване на форума.
- да следят темата да бъде в правилния раздел на форума;
- да следят заглавието на темата да съвпада със съдържанието и да е информативно;
- да разделят темите, когато разговорът се промени в различни посоки;
- да внимават за дублиране на теми с еднакво съдържание, като ги сливат или насочват създателите на нови теми към вече съществуващите;
- модераторите да осведомяват своевременно администраторите в случаи на злоупотреби от всякакъв вид;
- да почистват темите от ненужни диалози /разговори за ЛС, препирни, неважни за останалите потребители или несвързани с темата мнения/, за да бъдат темите по-информативни и лесни за преглед;
- да заключват теми, развитието, на които е необходимо да спре или темата е изчерпана;
- да осведомяват потребителите за действията си чрез ЛС или съобщения в проблемните теми в случаите, когато тези действия представляват съществена намеса в съответната тема и биха могли да внесат объркване или неяснота;
- темите в работните раздели на форума се заключват след като модериращият е напълно сигурен, че проблемът е изчерпан.

11.2.Модераторите модерират теми като слагат подпис в съобщението с редакцията. Модераторите заключват теми като слагат последен отговор защо я заключват. Тема се отключва от модератора който я е заключил, ако има решение на администратор, или ако човека отворил темата и помолил да бъде заключена, помоли да се отключи отново. Във всички случаи отключване на тема се прави със съобщение защо се отключва темата. Теми, заключени поради нарушения се отварят само с разрешение на Администратор.

11.3. Модераторите трябва да помнят, че те трябва да са в услуга на играта, играчите и администрацията, а не обратното. Оказването на помощ към играчите и следенето на реда на форума са техни основни задължения. Проявата на неуважение, подигравки и неправомерно използване на дадената им власт е неприемливо (в това число триенето или редакцията на постове на лична основа и когато те не са в разрез с текущите правила).

11.4. Основната задача на модератора и администратора е споровете да бъдат решавани бързо и адекватно. Взимането на решения относно модерирането на дадена тема без цялата необходима за това информация, може да доведе до обвинения в пристрастия и потребителите да останат с грешно впечатление. Следователно, ако се разрешава казус, е добре да се изслушат и двете участващи страни.

11.5. Информация от Модераторската зона не се изнася по никакъв повод. Информация (например ИП адреси), достъпна само за администратори и модератори, не се предоставя на потребители или трети лица.

11.6. Наказание наложено от модератор или администратор може да бъде редактирано от друг член на екипа само след известяване на наложилия наказанието за причината, а още по-добре с консултация с него. Ако наказаният се интересува за причината, може да бъде насочен към модератора, наложил наказанието и бъдеща намеса в създалата се ситуация е недопустима. Модераторът или администраторът, наложил наказанието, е длъжен да даде обяснение на провинилия се член на форума, ако такова му бъде поискано. Ако разумно и изчерпателно обяснение вече е дадено, следваща комуникация не е необходима или задължителна. При заключване или преместване на тема е задължително да се остави подпис с информация кой и по каква причина е модерирал темата. Изключения са очевидно спам/просташки теми, които нямат нужда от коментари.

11.7. Желателно е да не се редактират теми, които вече са модерирани от друг модератор. Разбира се, ако в негово отсъствие във въпросната тема има нарушения, може тя да бъде заключена, до намесата на отсъстващият модератор, който в последствие да прецени какви ще са бъдещите му действия.

11.8. Ако в дадена ситуация модераторът се двоуми какво да предприеме – по-добре да се допита до по-опитните си колеги. При неразбирателство между модератори, спора в публичното пространство е АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕН. За разрешаване на ситуацията трябва да бъде уведомен администратор, който в задължителното присъствие на двете спорещи страни трябва да вземе съответните решения.


12.За да подадете молба за екипа на SofiaWars.Com е необходимо да имате навършени 16 години.Всички молби от хора под 16 години ще бъдат отхвърлени.

Екип SofiaWars.Com
Аватар
Priest
Ст.Лейтенант
Ст.Лейтенант
 
Мнения: 829
Регистриран на: Пон Юли 25, 2011 12:09 pm
Местоположение: Добрич/Варна
Has thanked: 2 times
Have thanks: 48 times
Национални знамена:
Spain
Какъв си ти?: Провинциалист

Назад към Правила



Who is online

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта